top of page

lydia kern

(usa| jan, 2019)

IMG_8605.jpg
IMG_7881.jpg
postal frente.jpg

I grew up in Massachusetts and have been living and working in Burlington, Vermont since 2011. I graduated from the University of Vermont with degrees in social work and studio art. Since then I have been building my studio practice and hosting space for others to do the same.

​

I create physical structures as a way to articulate and explore inward structures of
emotion, relations, and memory. The scale of my work is chosen with the viewers own physicality in mind.

​

I continued to think about narratives surrounding the loss of a body, and how the symbols we attach to this can be simultaneously comforting and fraught. I am curious about this need for form, a need for physicality, in monument, narrative and ritual. Both the lack of or excess of form, answers, and narrative can be oppressive. Where and what does the in-between space look like?

​

ESP

Crecí en Massachusetts y he estado viviendo y trabajando en Burlington, Vermont desde 2011. Me gradué de la Universidad de Vermont con títulos en trabajo social y estudio de arte. Desde entonces, he estado construyendo mi práctica de estudio y espacio de alojamiento para que otros hagan lo mismo.

​

Creo estructuras físicas como una forma de articular y explorar estructuras internas de emoción, relaciones y memoria.

La escala de mi trabajo la elijo teniendo en cuenta la fisicalidad de los espectadores.

​

Continué pensando en las narraciones que rodean la pérdida de un cuerpo, y cómo los símbolos que unimos a esto pueden ser al mismo tiempo reconfortantes y tediosos. Tengo curiosidad por esta necesidad de forma, la necesidad de lo físico, en el monumento, la narrativa y el ritual. Tanto la falta como el exceso de forma, las respuestas y la narrativa pueden ser opresivas.

 

¿Dónde y cómo se ve el espacio intermedio?

​

​

https://www.lydiakern.com/

Please scroll down for Eng ↓

'Tocar el suelo' es una instalación en proceso de la artista Estadounidense Lydia Kern. El siguiente sábado 9 de Febrero Lydia nos invita a ver de cerca su proceso de investigación y hablar sobre su práctica artística desde el contexto de la Ciudad de México.
La cita es en Frontera Garibaldi (Gimnasio Olimpia - Calle Eje Central Lázaro Cárdenas #85 3er Piso) 10:30 am - 3:00 pm

--
En los espacios públicos de la Ciudad de México, la artista estadounidense Lydia Kern encuentra preguntas relacionadas con la fisicalidad de los objetos, su función y uso. Su proceso de investigación consiste en vagar por las calles para encontrarse con los objetos cotidianos que se convertirán en su trabajo. Lydia altera físicamente y organiza los objetos que reúne creando nuevas relaciones entre sí. Las nuevas relaciones entre estos artefactos antropomorfos plantean preguntas sobre el vinculo socio-económico de los seres humanos en un mundo globalizado.

Usar su cuerpo para pasear por un espacio urbano se ha convertido en un proceso de comprensión, tanto para entender un poco de la Ciudad de México, como para contextualizar su práctica artística en este lugar. Lydia camina y toca el suelo para recoger preguntas abiertas en forma de objetos.
--
ENG


'Tocar el Suelo' is an ongoing installation by American artist Lydia Kern. Next Saturday, February 9, Lydia invites us to take a close look at her researching process and talk about her artistic practice within the context of Mexico City.
Please join us at Frontera Garibaldi (Gimansio Olimpia: Calle Eje Central Lázaro Cárdenas #85 3rd Floor. 10:30 am - 3:00 pm


In Mexico City’s Public Spaces, American Artist Lydia Kern finds questions related to the physicality of objects, their function, and use. Her research process involves drifting around in the streets in order to run into the everyday objects that will become her work. Lydia physically alters and organizes the objects she gathers into new relations with one another. The new relations between these anthropomorphic artifacts bring up questions about the socioeconomic relations of humans in a globalizing world. Using her body to stroll an urban land has become a process of understanding Mexico City and her artistic practice in a new context. Lydia touches the ground in order to pick up open-ended questions in the shape of objects.

​

https://www.facebook.com/events/389869418254787/

IMG-8726.JPG
IMG-8735.JPG
IMG_7135.JPG
IMG_7123.JPG
bottom of page